Intern Kongressida
Kongressinformation
Detta är preliminär information, det kan uppdateras fram till Kongressens början, ni får en utskriven version på plats.
Platser och adresser
- Fyrisskolan, Götgatan 21, Uppsala – Kongresslokal, sovsal, matsal mm
- Uppsala station – Hit kommer du med tåget
- Drabanten, Bangårdsgatan 13 – Invigning torsdag kväll, boende för funktionärer och förtroendevalda
Banketten äger rum på Liljekonvaljeholmen strax utanför Uppsala. Mer information om hur vi kommer dit och tillbaka presenteras på kongressen.
Karta över Fyrisskolan
Kongressbyrå – Finns i Fyrisskolans entré för Götgatan 21. Där är det bemannat på dagtid under kongressen, torsdag 29/6 10:00 – 17:00, fredag 30/6 och lördag 1/7 09:00 – 17:00 och söndag 2/7 09:00 – 13:00. Här kan personer svara på frågor av praktiskt natur, som hur man hittar till lokalerna, vart borde vår organisation vara just nu och här kommer kvarglömda föremål finnas.
Incheckning
Som utgångspunkt ska var och en ta sig till Fyrisskolan på egen hand. Det är en promenad på ca 15-20 minuter. Klockan 10.00 – 12.00 på torsdagen den 29 juni kommer en person från UNF stå utanför stationshuset och ta emot den som behöver lite vägledning om vilken riktning man ska gå. Om man kommer fram innan eller efter detta, eller om man är osäker på vägen kan man ringa Buddies on duty-ansvarig Paulina SJöberg – 073 383 83 13 som hjälper er rätt.
När du anländer till kongressen och Fyrisskolan ska du ta dig till Kongressbyrån för att anmäla att du ankommit till kongressen samt få din namnlapp.
Utcheckning
När du lämnar kongressen behöver du också anmäla detta i Kongressbyrån (alternativt till Projektledaren, se kontaktuppgifter längre ner). Lämnar du tillfälligt de områden där Kongressen verkar ska detta meddelas i enlighet med rubriken “Sovsalstider och anmäla om man lämnar området”.
Schema
29 juni 09.00 – 09.45 Frukost för ombud som anlänt på onsdagen
Torsdag 10.00 – 13.00 Incheckning
12.00 – 13.00 Lunch
13.00 – 14.00 Ombudsskola
14.30 – 15.00 Fika
15.00 – 17.30 Öppna mötet, formaliapunkter, föregående år
19.00 – 21.00 Invigning på Drabanten
21.00 – 00:00 Ev. fortsatt Plenumförhandling
23:00 De som sover i sovsal ska senast befinna
sig i sovsalarna om inte förhandlingarna pågår till 00.00, då ska man befinna sig där i anslutning till att förhandlingarna avslutas.
30 juni 08:00 – 08:45 Frukost för de som sover i sovsal
Fredag 09:00 – 10:15 Uppstart torg och Diskussionstorg – Framtiden
10.15 – 10:45 Fika
10:45 – 12:00 Diskussionstorg – Framtiden
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 14:15 Diskussionstorg – Ekonomi
14:15 – 14:45 Fika
14:45 – 15:30 Diskussionstorg – Ekonomi
15:30 – 17:30 Plenumförhandlingar
17:30 – 18:30 Middag
18:30 – 00:00 Ev. fortsatt Plenumförhandling
23:00 De som sover i sovsal ska senast befinna
sig i sovsalarna om inte förhandlingarna pågår till 00.00, då ska man befinna sig där i anslutning till att förhandlingarna avslutas.
1 juli 08:00 – 08:45 Frukost för de som sover i sovsal
Lördag 09:00 – 10:00 Uppstart torg och Diskussionstorg – Politik
10.30 – 10:45 Fika
10:45 – 12:00 Diskussionstorg – Politik
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 14:15 Diskussionstorg – Organisation
14:15 – 14:45 Fika
14:45 – 15:30 Diskussionstorg – Organisation
15:30 – 17:30 Plenumförhandlingar
17:30 – 18:30 Förberedelse och transport till Banketten
18:30 – 22.30 Rörelsegemensam avslutningsmiddag
23:00 De som sover i sovsal ska senast befinna
sig i sovsalarna.
2 juli 08:00 – 08:45 Frukost
Söndag 09:00 – 10:30 Plenumförhandlingar – val
10:30 – 10:45 Fika
10:45 – 12:00 Plenumförhandlingar – val och avslutning
12:00 – 13:00 Lunch
13.00 – Hemresa
Sovsalstider och anmäla om man lämnar området
För de som sover i sovsal gäller att man ska vara tillbaka i sovsalen senast 23:00. Detta är framförallt för att man inte ska störa andra som sover i sovsalen genom att komma senare än så. För att komma in i sovsalen kan man ringa kontaktpersonen för den sovsal man bor i (bestäms på plats).
Om man vill lämna Fyrisskolans område / Drabanten under invigningen / Liljekonvaljeholmen under Banketten SKA man kontakta en Buddy on duty som är i tjänst, eller ringa Buddyansvarig Paulina Sjöberg – 073 383 83 13.
Behöver man lämna sovsalen under natten ska man kontakta den som är uppsatt som ansvarig i det klassrum man sover i.
Måltider
I schemat ovan finns det tidpunkter för de olika måltiderna. Här kommer en liten struktur för vart respektive måltid serveras.
Frukost torsdag morgon – Hemkunskapssalen, för de som berörs kommer Buddies on duty att leda er till rätt plats.
Lunch – serveras i Fyrisskolans restaurang/matsal
Fika – serveras i Caféet eller på innergården (ytan mellan husen)
Middag torsdag – I samband med invigningen på Drabanten (se karta ovan)
Middag fredag – I Fyrisskolans restaurang/matsal
Middag lördag – I samband med Banketten på Liljekonvaljeholmen
Allergier
Det finns personer som deltar i kongressen som är luftburet allergiska mot både nötter och jordnötter, även banan, melon och citrus, därför ber samtliga deltagare att inte ta med detta in i någon av lokalerna.
Det finns också personer som är överkänsliga mot starka dofter varför vi också gärna ser att ni inte använder parfymer eller starkt doftande deodoranter under kongressen.
Nätverk
För att kunna använda mötessystemet VoteIT under förhandlingarna kan man använda Uppsala kommuns öppna nätverk.
Åtkomst till nätverket får man genom:
- För respektive enhet letar man upp nätverket: Uppsala-guest
- När man klickar på nätverket skickas man till en webbsida där man väljer alternativet: “Registrera nytt konto”
- Ange “Förnamn”, “Efternamn” och ett “mobilnummer” samt tryck på “Registrera”
- Kommer då få ett sms med användarnamn och lösenord
- Ange de användaruppgifter du fått och tryck sedan på “Logga in”
Man är sedan inloggad i 24 timmar. Efter 24 timmar får man ange sina inloggningsuppgifter på nytt.
VoteIT
Under kongressen använder vi ett mötessystem som heter VoteIT. I detta system hittar ni alla förslag, kan skriva nya förslag, genomför omröstningar och sätter upp dig på talarlistan. Hur mötessystemet fungerar och hur mötet går till få ni mer information om på plats och kan delvis läsa om i handlingarna, men inför mötet kan det vara bra att ta sig in i systemet.
- Öppna en webbläsare och ange adressen: unf.voteit.se
- Klicka på knappen Logga in till UNF
- Välj sedan inloggsninssätt e-post
- Skriv in den mejladress som du ska ha blivit inbjuden till VoteIT med, i det här fallet den mejladress du angivit i din anmälan.
- Systemet skickar då en länk till angiven e-postadress, gå till inkorgen och öppna e-posten (du behöver alltså komma åt din e-post på samma enhet som du vill logga in i VoteIT med).
- Klicka på länken och du kommer in i systemet. I högerkolumnen under Pågående möten hittar du sedan Kongressmötet (om du är inbjuden till mötet), klicka på “Acceptera” om det är första gången du är inne i mötet.
- Klicka på mötet och då kan VoteIT-ansvarig notera att du tagit dig in i systemet
Duschar
Duschar finns i gymnastiksalshusets bottenplan i omklädningsrummen. Vi har åtkomst till dessa från klockan 06:00 varje dag, till 00:00 på torsdag och fredag och till 21:00 på lördagen.
Kontaktpersoner
Projektledare Sara Elvér – 073 383 83 44
Buddies on duty-ansvarig Paulina SJöberg – 073 383 83 13
Utvärdering
En utvärdering skickas ut via mejl under söndagen till alla deltagare. Ta dig gärna tid att svara på enkäten under er resa hem, medan ni fortfarande kommer ihåg hur helgen har varit. Det ger UNF värdefull information för framtiden.